ETICKÝ KODEX společnosti ASES GROUP, s.r.o.
Úvod
Etický kodex vyjadřuje základní principy a očekávání pro chování zaměstnanců společnosti
ASES GROUP, s.r.o. (dále jen "AG-SRO").
Naše hlavní zásady
- zájem o zákazníka klademe na první místo,
- v obchodování jsme četní a ve vztazích korektní,
- při jednání jsme odpovědni a diskrétní,
- respektujeme zákony,
- vážíme si svých kolegů,
- vyznáváme principy kultury PEARL a jednáme eticky.
tyto zásady platí pro všechny zaměstnance společnosti. Zaměstnanci v manažerských pozicích mají vyšší odpovědnost, vedou své týmy prostřednictvím příkladného chování a vytváření prostředí, v němž jsou jako základní kvality prezentovány četnost a integrita.
Žádný zaměstnanec nemůže být nikde žádán o jednání v protikladu s tímto kodexem. Etický kodex je zakotven přímo v obecné definici politiky kvality společnosti a je její zásadní a nejdůležitější normou, na kterou navazují další předpisy.
Východiska
Společnost AG-SRO usiluje o to, aby se stala organizací která:
- naslouchá svým zákazníkům a předvídá jejich potřeby prostřednictvím poskytování
vynikajících produktů a služeb - naplňuje potenciál svých zaměstnanců
- pomáhá místnímu prostředí.
Organizace, pro kterou jsou na prvním místě lidé, je založena na konkrétních principech, které jsou základem pro každodenní myšlení a jednání jejich zaměstnanců. Tyto principy tvoří zkratka PEARL:
- P / PERFORMANCE / VÝKONNOST
- E / EMPOWERMENT / ZMOCŇOVÁNÍ
- A / ACCOUNTABILITY / ZODPOVĚDNOST
- R / RESPONSIVENESS / VNÍMAVOST
- L / LOCAL EMBEDDEDNESS / LOKÁLNÍ UKOTVENÍ
Při dodržování těchto principů je důležité, jak se chováme: projevujeme respekt, jsme vstřícní a zaměřujeme se na výsledky. Věříme, že chování v souladu s těmito hodnotami nám pomůže nejen neustále potvrzovat důvěru v naši společnost, ale také poslouží jako reference pro stávající a nové klienty.
Proto jsou všechny zásady popsané v tomto Kodexu spojeny s výše uvedenými principy a hodnotami chování.
Respekt (Respekt)
projevujeme respekt k interním i externím zákazníkům. Projevování respektu znamená jednání se všemi lidmi jako se sobě rovnými, transparentnost, uznání lidem na základě toho, co udělají, dělají a kým jsou, zejména však na základě důstojnosti každého jednotlivce. Respekt je vždy oboustranný. Není jen vyžadován, ale musí být také projevován.
Responsiveness (Vnímavost)
Nasloucháme svým klientům, zaměstnancům a všem, se kterými jednáme, zjišťujeme jejich potřeby, a co nejlépe se snažíme je naplňovat. Vnímavost znamená očekávání a pohotové a vstřícné jednání na základě návrhů, vlivů, žádostí či snah. Vnímavost znamená také zájem, přijetí, velkorysost, nestrannost, pozorování, otevřenou mysl, vstřícnost, toleranci a pochopení. Implikuje pocit "všichni jsme na jedné lodi".
Results driven (zaměření na výsledek)
Usilujeme o dosahování cílů pro naše zákazníky, zaměstnance a organizaci. Plníme, co jsme slíbili. Při zaměření na výsledek se soustředíme na plnění cílů a dosahování výsledků v souladu s požadovaným zadáním, termínem, náklady a kvalitu. Je třeba respektovat postupy, což však neomlouvá špatné výkony. Spolupráce popisuje dosahovat výsledku. Osoba nebo organizace zaměřená na výsledek, se soustředí na dosažení konkrétních a měřitelných cílů a na neustálé zlepšování.
Rozsah a závaznost Etického kodexu
Tento Etický kodex zavazuje všechny zaměstnance společnosti. Tvoří minimální soubor pravidel společnosti, jejichž dodržování se vyžaduje od všech zaměstnanců. Kodex rovněž odráží obecné obchodní zásady. Společnost je oprávněna sledovat dodržování etického kodexu a pravidelně hodnotí chování jednotlivých zaměstnanců ve vztahu k hodnotám společnosti. Nedodržování kteréhokoli standardu v rámci etického kodexu může po nestranném posouzení vést k disciplinárnímu řízení, v souladu s platnými pracovně-právními předpisy.
P / PERFORMANCE / VÝKONNOST
"Zaměstnanci usilují o dosahování vynikajících výsledků ve všech úkolech, a tím potírají podprůměrnost. Jsme zaměření na zákazníky. Pomocí dokonalého provedení neustále zlepšujeme kvalitu našich produktů a služeb tak, aby překonávaly očekávání všech zákazníků."
Pracovní doba
Dlouhodobý úspěch skupiny závisí zejména vysoké efektivitě práce zaměstnanců. Společnost pro své zaměstnance vytváří takové podmínky, aby mohli v pracovní době řádně vykonávat svou práci. Pracovní dobu musí zaměstnanci využívat efektivně a vykonávat pouze činnosti, které jsou pro zaměstnavatele přínosem. Tyto činnosti jsou stanoveny pracovně-právními a vnitřními předpisy AG-SRO, zejména Pracovním řádem. Zaměstnavatel netoleruje vnášení, požívání nebo pohyb na pracovišti pod vlivem alkoholu nebo jiných omamných látek. Návykové látky ovlivňující výkonnost Požívání alkoholických nápojů, omamných a jiných návykových látek v pracovní době může vést k ohrožení zdraví či života, podstatnému poškození dobrého jména společnosti či k výrazné finanční škodě. Zaměstnanci nesmí pracovat pod vlivem omamných, psychotropních a jiných návykových látek či alkoholu.
E / EMPOWERMENT / ZMOCŇOVÁNÍ
"Styl manažerského vedení povzbuzuje kreativitu každého zaměstnance a podporuje jejich spolupráci. Zaměstnanci mají dostatečný prostor pro vytváření takových postupů a pravidel, které přesvědčí naše zákazníky o vysoké úrovni našich produktů a služeb.".
Podnikatelské jednání
Aby byla společnost ve svém podnikání úspěšná, vytváří a podporuje silného podnikatelského
ducha. Společnost rovněž podporuje a oceňuje tvořivost a iniciativu.
Zaměstnanci tedy musí své jednání stavět na zdravém podnikatelském myšlení a jednat tak, jako by sami byli vlastníky firmy. Takové jednání přinese společnosti a jejím majitelům maximálním dlouhodobý finanční efekt.
Iniciativa
Ke svému úspěchu na konkurenčním trhu potřebuje míst společnost zavedeny vysoce efektivní a účinné procesy. Proto uplatňuje proaktivní přístup k návrhům na zlepšení stávajících pracovních procesů. Nové myšlenky podporují změny. Všichni zaměstnanci mohou své názory otevřeně vyjadřovat a jejich názory se berou v úvahu.
Dodržování svěřených pravomocí a mandátů
V obchodních vztazích je společnost zastoupena konkrétním zaměstnancem, který přímo jedná se zákazníkem a vytváří s ním dlouhodobé pracovní vztahy. Je nutné dodržovat veškerá podpisová, rozhodovací či schvalovací oprávnění a limity pro realizaci obchodních případů. Zaměstnanec smí jménem společnosti uzavírat, rozhodovat či schvalovat pouze takové závazky, pro něž mu byly uvedeny schvalovací pravomoci.
A / ACCOUNTABILITY / ZODPOVĚDNOST
"Zaměstnanci přijímají osobní zodpovědnost za své úkoly. Sloužíme zájmům našich zákazníků a zasloužíme si jejich důvěru tak, že pracujeme etickým a finančně rozumným způsobem. Výsledky zveřejňujeme transparentním způsobem".
Dodržování pravidel
Pravidla, která upravují oblast jejího podnikání, může společnost dodržovat pouze tehdy, pokud se její zaměstnanci řídí pravidly, která upravují jejích práci. Společnost požaduje dodržování všech obecně závazných právních a vnitřních pracovních předpisů a toto dodržování průběžně kontroluje. Zaměstnavatel seznamuje zaměstnance s platnými vnitřními předpisy a umožňuje jim nahlížet do těchto i jiných předpisů.
Střet zájmů
Společnost od svých zaměstnanců očekává, že budou schopni jasně rozlišovat hranici mezi svým, profesním a soukromým životem a budou vždy jednat tak, aby si zachovali nezávislost a vyhnuli se střetu zájmu. Zaměstnanci jsou povinni odmítnout jakýkoli zásah, nátlak, ovlivňování, přání nebo žádost, které by mohly ohrozit nestrannost rozhodování ve věcech zákazníků nebo obchodních partnerů. Je nepřípustné ohrozit svou osobní nezávislost přijetím daru nebo podobných požitků od klientů a dodavatelů. Jakýkoliv jiný než ryze pracovní vztah mezi zaměstnanci nesmí narušit normální pracovní výkon zaměstnance v týmu.
Ochrana majetku společnosti
Společnost poskytuje zaměstnancům různé druhy komunikačních prostředků, aby mohli pracovat efektivně (např. počítače, telefony, přístup k internetu, k datům, apod.). Tyto prostředky musí být využívány pouze v souvislosti s pracovní činností, pro kterou jsou určeny. Nestanoví-li vnitřní předpisy jinak, majetek společnosti lze použít pouze pro pracovní účely, poskytované zdroje lze používat pouze v souladu se zákonem. Všichni zaměstnanci jsou povinni udržovat své pracoviště včetně svěřených hodnot a jeho okolí v pořádku a čistotě.
Rovné zacházení
Společnost zakazuje jakoukoli formou přímé či nepřímé diskriminace nebo nerovného chování se zaměstnanci nebo zákazníky podle rasy, pohlaví, stavu, sexuální orientace, věku, rodinného stavu, handicapu, náboženství atd. zaměstnance ani klienty nelze diskriminovat ve vztahu k nabízeným produktům a službám, přístupu k zaměstnání, podmínkám zaměstnání, vzdělání, pracovnímu postupu, či zařazením do pozic.
Dary a úplatky
Společnost klade velký důraz na prevenci střetu zájmu, transparentnost vztahů mezi zaměstnanci, zákazníky a třetími stranami, a zejména na morální integritu svých zaměstnanců. V souvislosti s výkonem práce nesmí přijímat či poskytovat dary a obdobná plnění. Přijímání, nabízení nebo zprostředkování úplatků je nepřípustné. Společnost odmítá veškeré formy úplatkářství a korupce.
Soukromé podnikání mimo pracovní dobu
Společnost respektuje soukromou činnost zaměstnanců mimo pracovní dobu. Je však možné, že subjekty, v nichž budou zaměstnanci angažováni, budou v takovém obchodním vztahu se společností, který představuje střet zájmů. Proto musí být podnikatelská činnost provozována mimo pracovní poměr k zaměstnavateli v souladu s obecně závaznými právními předpisy, pracovní smlouvou s vnitřními předpisy zaměstnavatele. Zaměstnancům není umožněna taková podnikatelská činnost, jež by vedla či mohla vést ke střetu osobních zájmů a zájmů společnosti.
Etika a podvody
V neustále proměnlivém prostředí nebo v důsledku vnitřního a vnějšího tlaku může docházet k chybám nebo k porušení pravidel a předpisů, ať už záměrně nebo z nedbalosti. O takových omylech je důležité otevřeně komunikovat, aby bylo možné nezhoršit situaci a ostatní zaměstnanci se mohli poučit.
Od zaměstnanců se očekává, že:
- budou jednat čestně a za všech okolností si zachovají integritu,
- budou znát všechny příslušné relevantní zákony, vnitřní předpisy, politiky a obvyklé pracovní postupy vztahující se k jejich práci a budou je dodržovat,
- budou se starat o zdroje, za něž zodpovídají,
- budou spolupracovat a v nejvyšší možné míře napomáhat vyšetřujícím orgánům.
Zaměstnanci, kteří mají podržení na jakoukoli podvodnou činnosti, by měli neodkladně informovat svého nadřízeného. Zaměstnanec by se za žádných okolností neměl pokoušet o osobní vedení šetření, provádění rozhovorů, vyšetřování nebo kontakt s podezřelými osobami.
Jednatelé společnosti odpovídají za zajištění, aby všechny činnosti probíhaly způsobem:
- který je v souladu s politikou kvality, resp. politikou společnosti,
- který je v souladu se všemi použitelnými právními, daňovými, účetními a regulatorními ustanoveními a také s interními politikami, procesními limity a směrnicemi.
- který umožňuje provedení řádné kontroly místními a jinými příslušnými právními, daňovými, účetními a dalšími státními orgány.
Ve vztahu k podvodům odpovídá management společnosti za:
- důkladné seznámení se s typy podvodů, kterým by mohlo na pracovištích dojít.
- neustálou obezřetnost a bdělost ve vztahu k jakýmkoli indikátorům podvodných činností,
- zavedení účinných kontrol a postupů pro zmírňování rizika podvodů a zajištění toho, aby
kontroly byly efektivní a neustále funkční,
Ochrana dat a důvěrné informace
Vztah se zákazníkem je založen a vzájemné důvěře a zachování důvěrnosti. Rozhodování probíhá na základě úplných a pravdivých údajů. S veškerými informacemi o zákaznících a obchodních partnerech společnosti získaných při výkonu činnosti se zachází jako s důvěrnými. Zaměstnanci nesmí do informačních systémů společnosti vkládat chybné nebo zkreslené údaje a nesmí zatajovat žádné údaje důležité pro rozhodování. Zaměstnanci nesmí umožnit neoprávněným osobám přístup k informačním systémům společnosti.
R / RESPONSIVENESS / VNÍMAVOST
"Zaměstnanci vnímají a pohotově a vstřícně reagují na návrhy, žádosti a snahy vedení, kolegů i našich zákazníků."
Kultura a etické jednání
Řádné a etické jednání každého zaměstnance ovlivňuje dobrou pověst společnosti, přispívá k pozitivní firemní kultuře a ovlivňuje osobní motivaci a výkon každého zaměstnance. Od každého zaměstnance vždy očekáváme chování podle principu PEARL. Společnost klade velký důraz na slušné chování. Chování na pracovišti nesmí znepříjemňovat situaci ostatních ani ohrožovat jejich zdraví a bezpečnost. Zaměstnancům je zakázáno:
- vznášet urážlivé poznámky,
- jednat způsobem, který podkopává integritu nebo důstojnost ostatních kolegů v zaměstnání,
- spolčit se proti ostatním kolegům,
- šikanovat, obtěžovat nebo sexuální obtěžovat kolegy,
- zneužívat svého postavení ve vztahu ke svým kolegům.
L / LOCAL EMBEDDEDNESS / LOKÁLNÍ UKOTVENÍ
"Jako zaměstnanci jsme společensky zodpovědní. Dodržujeme místní pravidla a předpisy. Chováme se ekologicky. Spolupracujeme a vytváříme dlouhodobé zákaznické vztahy".
Firemní společenská odpovědnost Společnost AG-SRO podporuje firemní společenskou odpovědnost. Vždy je nutné uplatňovat zásady a prohlášení firmy AG-SRO v oblasti korupce, ochrany lidských práv a ochrany životního prostředí.
Vnímání společnosti AG-SRO veřejností
Vnímání společnosti AG-SRO, je silně ovlivněno udržováním dobrého jména společnosti AG SRO v rámci široké zákaznické veřejnosti.
Závěr
Chování v souladu s etickým kodexem je základem úspěšného fungování naší společnosti. V případě jakýchkoli nejasností či pochybností se může zaměstnanec obrátit na svého nadřízeného. Pokud kdokoli porušuje výše podepsané etické standardy, poškozuje společnost i její zaměstnance. Jakékoli podezření na závažné porušení zákona, předpisu nebo etického standardu je nezbytné vše oznámit nadřízenému.