Obchodní podmínky společnosti
1. Obecná ustanovení
- Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen “VOP”) blíže upravují práva a povinnosti mezi společností ASES GROUP, s.r.o., IČO: 076 14 870, se sídlem Antala Staška 1859/34, Krč, 140 00 Praha na straně jedné a kupujícím, objednatelem, nebo nájemcem na straně druhé.
- Definice a zkratky použité ve VOP s velkým počátečním písmenem mají význam uvedený ve článku 2. VOP – Definice pojmů, pokud jim tyto VOP nepřiznávají jiný význam.
- Smluvní strany a základní ustanovení smluvního vztahu jsou vymezeny v příslušné smlouvě. V případě rozporu mezi ustanoveními smlouvy a VOP mají přednost ustanovení smlouvy. Pokud však není v příslušné smlouvě nebo jejich přílohách výslovně uvedeno odchylné ujednání nebo pokud platnost některých ustanovení VOP není smlouvou nebo jejími přílohami vyloučena nebo jinak modifikována, pak platí pro ostatní vzájemné vztahy smluvních stran tyto VOP.
- Tyto VOP vylučují platnost jakýchkoli odporujících obchodních podmínek smluvního partnera, tj. Zákazníka. Takové podmínky společnost ASES GROUP, s.r.o., IČO: 076 14 870, se sídlem Antala Staška 1859/34, Krč, 140 00 Praha neuznává a není těmito vázána, a to ani bez vznesení zvláštní námitky neplatnosti.
- Společnost ASES GROUP, s.r.o., IČO: 076 14 870, se sídlem Antala Staška 1859/34, Krč, 140 00 Praha je oprávněna tyto VOP v přiměřeném rozsahu změnit, pokud tuto změnu předem oznámí a poskytne ve smyslu ust. § 1752 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v účinném znění právo změny odmítnout a závazek z tohoto důvodu vypovědět ve výpovědní době v délce 1 měsíce počínající dnem doručení oznámení o změně VOP. Pro účely oznámení změny VOP postačí zaslat oznámení prostřednictvím Aplikace IoT.
- Tyto VOP jsou zveřejněny v Aplikaci IoT, na webových stránkách společnosti ASES GROUP, s.r.o., IČO: 076 14 870, se sídlem Antala Staška 1859/34, Krč, 140 00 - wwww.asesgroup.cz a www.ases-group.com. Tyto VOP vstupují v platnost a nabývají účinnosti dne 1.9.2024.
- Kupující, který nakupuje na identifikační číslo osoby, tedy uvede při uzavírání kupní smlouvy, nájemní smlouvy, nebo servisní smlouvy název své společnosti a její IČO je považován za podnikatele a nevztahuje se na něj právo ochrany spotřebitele.
- K uzavření smluvního vztahu mezi společností ASES GROUP, s.r.o., IČO: 076 14 870, se sídlem Antala Staška 1859/34, Krč, 140 00 Praha na straně jedné a kupujícím, objednatelem, nebo nájemcem na straně druhé dochází podpisem smlouvy oběma smluvními stranami, popřípadě akceptací nabídky kupujícím. Uzavřením smlouvy či akceptací nabídky se stvrzuje, že kupující, objednatel, nebo nájemce se s uvedenými VOP seznámil a s jejich obsahem souhlasí.
2. Definice pojmů
- „Společnost“ znamená společnost ASES GROUP, s.r.o., IČO: 076 14 870, se sídlem Antala Staška 1859/34, Krč, 140 00 Praha, zapsaná v obchodním rejstříku pod spisovou značkou: C 304082 vedená u Městského soudu v Praze.
- „Zákazník“ je fyzická, nebo právnická osoba, která je příjemce statků, služeb, nebo zařízení od Společnosti.
- „Zařízení“ znamená automatický hasící systém, který je výsledkem výzkumu, vývoje a výroby Společnosti.
- „Zaměstnanec“ jsou všichni zaměstnanci Společnosti, jakož i osoby, které jsou oprávněné, certifikované a proškolené Společností jako osoby způsobilé pro instalaci a servis Zařízení.
- „Smlouva“ znamená smlouvu uzavřenou mezi Společností na straně jedné a Zákazníkem na straně druhé. Součástí Smlouvy jsou veškeré její přílohy.
- „Aplikace IoT“ je aplikace Společnosti, ve které jsou dostupné a archivované veškeré dokumenty jako revize, seznam zařízení, doklad o kontrole provozuschopnosti požárně bezpečnostního zařízení, doklad o montáži požárně bezpečnostního zařízení, doklad o funkční zkoušce požárně bezpečnostního zařízení a další související dokumenty. Rovněž aplikace archivuje všechny události Zařízení.
- „Web“ znamená internetové stránky Společnosti provozované na adrese: wwww.asesgroup.cz a www.ases-group.com
- „Spotřebitel“ znamená člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá Smlouvu se Společností nebo s ním jinak jedná.
- „Občanský zákoník“ znamená zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění.
- „Zásady“ se rozumí dokument Společnosti Zásady ochrany soukromí a osobních údajů jejichž účelem je splnit informační povinnost vůči subjektům osobních údajů vyplývající z nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů), v platném znění.
- „Montážní firma“ je podnikatelský subjekt, který vykonal školení u Společnosti a je oprávněn provádět montáž a demontáž Zařízení.
- „Faktura“ je standardizovaný účetní dokument, který Společnost vystaví Zákazníkovi před, nebo po poskytnutí služby či dodání Zařízení.
- „Pojištění“ je pojištění majetku ve kterém se nachází Zařízení a pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou třetím osobám, které musí odpovídat rozsahu a povaze povoleného užívání a hrozícím škodám a rizikům.
3. Cena a splatnost
- Zákazník je povinen uhradit Společnosti za poskytnuté plnění cenu ve výši a způsobem specifikovaným ve Smlouvě. Cena je uvedena včetně DPH.
- Společnost na platby dle Smlouvy Zákazníkovi vystaví daňový doklad. Daňové doklady budou Zákazníkovi zasílány a doručovány do Aplikace IoT, výjimečně pak písemně nebo e-mailem, a to dle volby Společnosti, když v případě, že bude daňový doklad zasílán do Aplikace IoT považuje se za doručený upozorněním aplikace na doručení daňového dokladu a v případě, že bude daňový doklad zasílán na e-mailovou zprávou, pak se považuje za doručenou odesláním e-mailové zprávy.
- Není-li ve Smlouvě uvedeno jinak, je Zákazník povinen hradit platby dle Smlouvy na bankovní účet Společnosti uvedený v záhlaví Smlouvy, případně na jiný účet Společnosti, který Společnost Zákazníkovi písemně oznámí (písemným oznámením se rozumí i uvedení nového čísla účtu Společnosti na daňovém dokladu).
- Pro vyloučení pochybnosti platí, že data splatnosti plateb dle Smlouvy, jsou pro Zákazníka závazná i v případě, že by na účetním dokladu vystaveném Společností byla stanovena splatnost odlišně.
- Při placení je nutno uvádět vždy číslo Smlouvy uvedené v záhlaví Smlouvy, které je variabilním symbolem faktury. Smluvní strany se dohodly, že Společnost je oprávněna jednostranně změnit číslo Smlouvy, a to písemným oznámením doručeným Zákazníkovi. V takovém případě je Zákazník povinen od měsíce následujícího po měsíci, ve kterém mu bylo oznámení o změně čísla Smlouvy doručeno, uvádět při placení jako variabilní symbol číslo faktury- daňového dokladu nové číslo Smlouvy. Při nesprávném uvedení variabilního symbolu může být faktura považována na nezaplacenou.
- Smluvní strany tímto vylučují ust. § 1932 občanského zákoníku. Každá platba Zákazníka bude přiřazena k pohledávce dle volby Společnosti.
- Platby Zákazníka dle Smlouvy se považují za uhrazené připsáním příslušné částky na účet Společnosti.
- V případě, že se některá ze Smluvních stran stane nespolehlivým plátcem ve smyslu ust. § 106a zák. č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění, je povinen o tom neprodleně písemně informovat druhou smluvní stranu. Bude-li adresát platby ke dni uskutečnění zdanitelného plnění veden jako nespolehlivý plátce, bude část platby odpovídající dani z přidané hodnoty uhrazena přímo na účet správce daně v souladu s ust. § 109a zák. č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění. O tuto částku bude poníženo platba a adresát platby obdrží příslušnou část (splátku) platby bez DPH.
- Platby lze provádět bankovním převodem. V případě bezhotovostních převodů se za provedení úhrady považuje připsání částky na účtu Společnosti.
- Platba je splatná dle Smlouvy a je-li splatnost stanovena na základě časových úseků, je splatná vždy k 1. dni v daném úseku. Je-li platba stanovena po týdnech, je splatná vždy k 1. dni každého kalendářního týdne; je-li platba stanovena po měsících, je splatné vždy k 1. dni každého kalendářního měsíce. 4. Prodlení, smluvní pokuty a úroky z prodlení
- V případě prodlení Zákazníka s úhradou dle Smlouvy, ke které je dle Smlouvy povinen, popř. jejich části, je Zákazník povinen uhradit Společnosti smluvní pokutu ve výši 0,2 % z dlužné částky za každý den prodlení, a to nejpozději do 5 dnů, přičemž trvá-li prodlení déle než pět dní, je Zákazník dále povinen uhradit smluvní pokutu ve výši 500,- Kč pro každý jednotlivý případ takového prodlení, a to nejpozději do 5 dnů.
- V případě prodlení Zákazníka s úhradou dle Smlouvy, po dobu více než 30 dní, je Společnost oprávněna od Smlouvy odstoupit.
- Společnost je oprávněna požadovat rovněž úhradu úroku z prodlení v zákonné výši z dlužné částky a uplatnit náhradu nákladů spojených s uplatněním pohledávky ve výši 1.200,- Kč dle ust. § 3 nařízení vlády č. 351/2013 Sb. Společnost je rovněž oprávněna uplatnit škodu, která Společnosti vznikla v důsledku prodlení Zákazníka.
- Pro případ, že Zákazníkovi skončí nájem dle Smlouvy jakýmkoliv způsobem a Zákazník ke dni skončení nájmu nepředá Zařízení Společnosti, je Zákazník povinen uhradit Společnosti smluvní pokutu ve výši 500,- Kč za každý den prodlení, a to nejpozději do 5 dnů.
- Zákazník prohlašuje, že Společnost má právo na náhradu škody v plné výši i v případě, že je kryta zcela nebo částečně úroky z prodlení, tj. má právo na náhradu škody vzniklé z porušení povinnosti Zákazníkem v plné výši i v případě, že se k takovému porušení povinnosti Zákazníkem vztahuje smluvní pokuta. Uhrazením smluvní pokuty se nárok Společnosti na náhradu škody nesnižuje ani z části.
- V případě, že Zákazník odstoupí od Smlouvy ve lhůtě 14 dnů od převzetí Zařízení nebo uplyne doba osmi let od montáže Zařízení nebo dojde k ukončení nájemní smlouvy je Zákazník povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy došlo k těmto skutečnostem zaslat Zařízení zpět Společnosti nebo jej předat osobně na adrese sídla Společnosti. Pokud Zákazník poruší tuto povinnost zavazuje se uhradit Společnosti smluvní pokutu ve výši 40.000,- Kč. Lhůta se považuje za zachovanou, pokud zákazník odešle Zařízení zpět před uplynutím 14 dnů.
5. Změna Smlouvy
- Požadavky na změny dodávaného plnění či jiné změny Smlouvy může Zákazník uplatnit u Společnosti před podpisem Smlouvy. Později uplatněným požadavkům není Společnost povinna vyhovět. Jakékoliv dodatečně požadované změny ze strany Zákazníka musí být zakotveny v dodatku ke Smlouvě podepsaném oběma smluvními stranami.
- Veškeré dohody učiněné či uzavřené mezi Společností a Zákazníky v souvislosti či za účelem plnění Nájemní smlouvy či Kupní smlouvy musí být vždy začleněny v písemné podobě do příslušné Smlouvy; to platí zejména, avšak nikoli výlučně, pro vedlejší ústní ujednání učiněná před uzavřením smlouvy.
- Zaměstnanci nejsou oprávněni činit vedlejší ústní ujednání či poskytovat ústní přísliby přesahující obsah písemné Smlouvy.
- Smlouva může být měněna pouze písemnou formou, v Aplikaci IoT nebo prostřednictvím elektronické komunikace; v opačném případě je ujednání neplatné.
- Veškerá oznámení učiněná mezi Zákazníkem a Společností musí být učiněna písemně v Aplikaci IoT a notifikačním e-mailem na adresy uvedené ve Smlouvě, nebo objednávce.
- Veškerá oznámení a další sdělení dle Smlouvy jsou účinná okamžikem jejich potvrzení v Aplikaci IoT.
- Písemnosti se považují za doručené, pokud byly Zákazníkem odsouhlaseny v Aplikaci IOT nebo byly Zákazníkem v Aplikaci IoT odmítnuty.
- Nabídky Společnosti jsou nezávazné; prohlášení o přijetí a veškeré nabídky na uzavření Smlouvy vyžadují ke své platnosti a účinnosti potvrzení ze strany Společnosti, a to v písemné podobě nebo prostřednictvím Aplikace IoT.
6. Odstoupení od Smlouvy
- Je-li Smlouva uzavřena mezi Společností a Spotřebitelem distančním způsobem za použití elektronických prostředků, je Spotřebitel oprávněn odstoupit od Smlouvy v souladu s ust. § 1829 občanského zákoníku ve lhůtě čtrnácti dnů, a to i bez udání důvodu. Odstoupení od Smlouvy předá Spotřebitel Společnosti osobně nebo jej zašle doporučeným dopisem na adresu Společnosti. Lhůta pro odstoupení od Smlouvy běží ode dne převzetí Zařízení. Odstoupení od smlouvy je možné učinit na formuláři umístěném na Webu.
- Účinky odstoupení od Smlouvy dle nastávají okamžikem doručení písemného oznámení o odstoupení Společnosti, která nejpozději do 14 dnů ode dne oznámení odstoupení od Smlouvy, vrátí Spotřebiteli veškeré platby, které od něj obdržela. Pro vrácení plateb použije Společnost stejný platební prostředek, který Spotřebitel použil k úhradě ceny plnění, neurčil-li Spotřebitel výslovně jinak.
- Ustanoveními výše nejsou dotčena další práva Společnosti, či Zákazníka odstoupit od Smlouvy za podmínek a z jiných důvodů stanovených zákonem či Smlouvou. V případě odstoupení od Smlouvy si strany vypořádají již poskytnutá plnění dle Smlouvy, jinak dle pravidel stanovených v Občanském zákoníku pro bezdůvodné obohacení.
7. Mlčenlivost
- Zákazník nesmí (bez předchozí písemného souhlasu Společnosti) kopírovat, prozradit či použít za jakýmkoli jiným účelem, než který stanovuje Smlouva nebo tyto VOP, jakékoli informace buď technické, nebo obchodní povahy, které získala od druhé smluvní strany. Tato povinnost zůstává platná po dobu deseti (10) let od přijetí těchto informací a bude platit i po skončení smluvního vztahu. Nic zde uvedené se netýká prozrazení informací v případě, kdy zákon požaduje poskytnout tyto informace příslušným orgánům veřejné moci.
8. Vyšší moc
- Společnost je osvobozena od odpovědnosti za částečné nebo úplné nesplnění smluvních povinností v důsledku vyšší moci. Okolnosti vyšší moci jsou takové, které Společnost nemůže ovlivnit, např. války; přírodní katastrofy; rozhodnutí či opatření státních orgánů; omezení anebo zpoždění výroby či dopravy v důsledku vyšší moci, přerušení dodávky surovin, přerušení dodávky energií; ztížené klimatické podmínky, epidemie apod.
- Společnost opravňuje k odložení dodávky po dobu trvání překážky s připočtením přiměřené doby na obnovení činnosti nebo k úplnému či částečnému odstoupení od Smlouvy ohledně dosud nesplněné části dodávky nebo plnění. Trvá-li překážka vyvolána vyšší mocí po dobu delší než dva měsíce, je Zákazník oprávněn po stanovení přiměřené dodatečné lhůty zcela či zčásti odstoupit od Smlouvy ohledně dosud nesplněné části dodávky nebo plnění. Zákazník není v případě prodloužení doby dodání nebo pominutí závazku Společnosti k dodání či plnění ze shora uvedených důvodů oprávněn uplatnit nároky na náhradu škody.
9. Ochrana osobních údajů
- Zákazník je povinen osobní údaje sdělované při uzavírání Smlouvy uvádět správně a pravdivě a je povinen bez zbytečného odkladu oznámit Společnosti jejich změnu.
- Poskytne-li Zákazník v souvislosti se Smlouvou Společnosti osobní údaje jiné osoby, odpovídá za to, že tak učinil s vědomím dotčeného subjektu údajů, na základě jeho informovaného souhlasu a že předtím splnil veškeré zákonné povinnosti uložené k jejich ochraně. Zákazník je dále povinen bez zbytečného odkladu oznámit Společnosti jejich změnu.
- Další informace o zpracování osobních údajů Společnosti jsou uvedeny v Zásadách. Zásady jsou dostupné na Webu.
10. Doručování písemností
- Veškerá komunikace mezi Společností a Zákazníkem bude probíhat prostřednictvím Aplikace IoT, výjimečně pak na e-mailové adresy uvedené v záhlaví Smlouvy bez zaručeného elektronického podpisu (nevztahuje se na změny a ukončení Smlouvy) a/nebo písemně formou doporučeného dopisu zaslaného na adresu příslušné smluvní strany uvedenou v záhlaví Smlouvy. Odmítnutí převzetí písemnosti se považuje za její doručení ke dni odmítnutí převzetí. Písemnosti zasílané jako doporučená zásilka budou považovány za řádně doručené jejich skutečným doručením, nejpozději však 3. pracovním dnem od oznámení o jejich uložení na poště. Smluvní strana je povinna bez zbytečného odkladu oznámit druhé smluvní straně změnu své doručovací adresy.
11. Řešení sporů
- Jakékoli spory, vzniklé ze Smlouvy, nebo v souvislosti s těmito, které se nepodaří odstranit vzájemným jednáním, budou předloženy k rozhodování soudu příslušnému rozhodovat spory v České republice. Smluvní strany si pro posuzování závazkových vztahů ze Smlouvy volí jako rozhodné právo výhradně právo české. Jako jazyk rozhodný pro řešení sporů si strany volí jazyk český.
12. Aplikace IoT
- Zákazník se zavazuje užívat spolu se Zařízením Aplikaci IoT po dobu osmi let ode dne montáže Zařízení. Zákazník se zavazuje uzavírat všechny smluvní dokumenty v Aplikaci IoT a potvrzovat převzetí dokumentů zasílaných Společností Zákazníkovi.
- Zákazník je oprávněn užívat Aplikaci IoT, když není oprávněn tuto dále převádět či jiným způsobem dále šířit. Zákazník je povinen nesdělovat třetí osobě jeho přístupové údaje, tj. přihlašovací jméno a heslo do Aplikace IoT.
- Smlouvou nejsou na Zákazníka převáděna jiná práva než jen právo Aplikaci IoT osobně užívat, tj. Zákazník není oprávněn převádět žádná práva vztahující se k Aplikaci IoT na třetí osoby.
- V případě, že je Zákazník v prodlení s úhradou jakékoliv platby Společnosti, je Společnost oprávněna znepřístupnit Zákazníkovi Aplikaci IoT.
13. Pojištění
- Zákazník se zavazuje uzavřít pojistnou smlouvu pokrývající odpovědnost za škody způsobené Zákazníkem na Zařízení až do výše 100.000,- Kč a po celou dobu uzavřené Smlouvy, a toto pojištění vinkulovat ve prospěch Společnosti.
14. Montáž Zařízení
- Zákazník se zavazuje provádět montáž Zařízení prostřednictvím Montážní firmy, když odměnu za montáž hradí Zákazník Montážní firmě, neboť cena za montáž Zařízení není součástí Smlouvy.
15. Kupní smlouva
- Na základě uzavřené Smlouvy se Společnost zavazuje dodat Zákazníkovi Zařízení blíže specifikované ve Smlouvě a jejích přílohách v ujednaném druhu, množství, jakosti a provedení včetně dokladů, které se k Zařízení vztahují, umožnit Zákazníkovi nabytí vlastnického práva k věci a Zákazník se zavazuje řádně dodané Zařízení převzít, namontovat ho prostřednictvím Montážní firmy a zaplatit za něj Společnosti sjednanou cenu, to vše za podmínek stanovených ve Smlouvě a těchto VOP.
- Má-li Společnost Zařízení odeslat, odevzdá věc Zákazníkovi předáním prvnímu dopravci k přepravě pro Zákazníka a umožní Zákazníkovi uplatnit práva z přepravní smlouvy vůči dopravci.
- Při odeslání nastanou účinky odevzdání věci Zákazníkovi jejím předáním dopravci, označí-li Společnost věc zjevně a dostatečně jako zásilku pro Zákazníka. Neoznačí-li Společnost věc, nastanou účinky odevzdání, oznámí-li Společnost Zákazníkovi bez zbytečného odkladu, že mu věc odeslal, a určí-li ji dostatečně v oznámení. Bez tohoto oznámení je věc Zákazníka odevzdána, až předá-li mu ji dopravce.
- Zákazník je povinen převzít i dílčí dodávky objednané věci. V případě, že Zákazník odmítne převzít řádně dodanou věc, je povinen uhradit Společnosti veškeré náklady mu vzniklé s daným obchodním případem (tj. především poštovné, balné, náklady na vrácení věci apod.).
- V případě, že je z důvodů na straně Zákazníka nutno doručovat Zařízení opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo ujednáno ve Smlouvě, je Zákazník povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním Zařízení, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
- Během převzetí zásilky provede Zákazník kontrolu zásilky a neporušenosti jejich obalů. Jakékoliv zjištěné poškození obalů je nutno uvést do přepravního listu. Bez záznamu v přepravním listu není možno reklamaci poškození Zařízení během přepravy uplatnit. Za poškození Zařízení během přepravy odpovídá přepravce. Podpisem dodacího listu Zákazník potvrzuje přepravci převzetí nepoškozeného Zařízení. V případě shledání porušení obalu svědčícího o poškození Zařízení nebo neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí Zákazník Zařízení od přepravce převzít.
- Požadavek Zákazníka na rozdílné fakturační a dodací adresy je povinen uvést již při uzavírání Smlouvy. Pozdějším požadavkům na změny doručovací adresy prodávající vyhoví pouze v případě, kdy to bude vzhledem k organizačním a technickým podmínkám možné.
- Je-li Zákazník v prodlení s plněním svých závazků vůči Společnosti, zejména s placením kupní ceny, je Společnost oprávněna pozastavit další dodávky Zařízení až do úplného vyrovnání závazků Zákazníkem, a to i v případě již dříve přijatých objednávek. Po tuto dobu není Společnost v prodlení s plněním svých závazků. O dobu prodlení Zákazníka s placením kupní ceny se termín dodání pozastavených dodávek prodlužuje.
- Společnost si vyhrazuje možnost dodání Zařízení s mírnou odchylkou v barvě. Dodání Zařízení v jiné barvě, než jaká je uvedena v nabídce Společnosti (ať už v katalogu prodávajícího nebo na internetových stránkách prodávajícího) se nepovažuje za vadu Zařízení a Zákazník v tomto případě nemá nárok na dodání jiného Zařízení v rámci odpovědnosti za vady.
- V případě pochybností ohledně oprávnění zaměstnance či spolupracovníka Zákazníka převzít Zařízení platí, že taková osoba je k převzetí Zařízení za Zákazníka plně oprávněna.
- Je-li Zákazník v prodlení s převzetím Zařízení, je povinen uhradit Společnosti smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každý den prodlení s převzetí Zařízení.
- Kupní cena Zařízení dodávané Společností Zákazníkovi je stanovena ve Smlouvě, kdy byla stanovena na základě ceníku Společnosti platného v době uzavření Smlouvy. Obchodní obaly Společnosti na jedno použití nejsou zpoplatněny. Za likvidaci obalu přebírá odpovědnost Zákazník.
- V kupní ceně nejsou zahrnuty náklady na dodání věci do místa plnění, tj. přepravné a balné. Cena za takové položky je stanovena individuálně Společností dle aktuálního ceníku, případně dohodou smluvních stran, a to v závislosti na zvoleném typu dodání věci do místa určení.
- Ke kupní ceně Společnost připočítává dopravné a pojistné ve výši stanovené aktuálním ceníkem v době uzavření Smlouvy.
- Ceny Zařízení jsou uvedeny bez montáže a vynášky zboží. Zařízení je zpravidla dodáváno Zákazníkovi v demontovaném stavu. Montáž zařízení bude provedena buď v souladu s bodem , případně na základě objednávky u Společnosti s tím, že tato montáž je zpoplatněna dle platného ceníku Společnosti.
- Kupní cena bude Zákazníkem uhrazena platbou bankovním převodem na účet Společnosti na základě daňového dokladu vystaveného Společností, a to ve lhůtě splatnosti faktury včetně příslušné DPH.
- Pokud nebude výslovně dohodnuto jinak, je faktura prodávajícího splatná do 15 dnů ode dne vystavení faktury. Zákazník není oprávněn bez předchozího písemného souhlasu Společnosti provést jednostranné započtení pohledávky, kterou má za Společností z jakéhokoli titulu. Takovéto započtení pohledávky by bylo vůči Společnosti neúčinné.
- Zákazník nabývá vlastnické právo k Zařízení převzetím Zařízení a úplným zaplacením kupní ceny. Až do úplného zaplacení kupní ceny zůstává vlastníkem věci Společnost. Zajišťovací převod vlastnického práva nebo zřízení zástavního práva k Zařízení ve prospěch třetích osob je bez písemného souhlasu Společnosti vyloučen. Zákazník je povinen informovat Společnost neprodleně o případném zabavení Zařízení třetími osobami. V případě jednání Zákazníka spočívajícího v porušení VOP, zejména v případě prodlení s platbou kupní ceny, je Společnost oprávněna zajistit Zařízení nebo požadovat jeho vydání nezávislé třetí osobě do úschovy, aniž by takový postup znamenal odstoupení od Smlouvy.
- Nebezpečí škody na věci přechází na Zákazníka převzetím Zařízení nebo v případě, je- li Zařízení zasíláno Zákazníkovi prostřednictvím dopravce, pak okamžikem předání osobě zajišťující přepravu. Nebezpečí škody na Zařízení přechází na Zákazníka také tehdy, nepřevezme-li Zákazník Zařízení, ač mu s ním Společnost umožnila nakládat. Škoda na Zařízení, vzniklá po přechodu nebezpečí škody na Zákazníka, nemá vliv na povinnost Zákazníka zaplatit kupní cen.
- Zákazník je povinen Zařízení podle možnosti prohlédnout co nejdříve po přechodu nebezpečí škody na věci a přesvědčit se o jejích vlastnostech a množství.
- Zákazníkova reklamace vad musí obsahovat identifikaci Smlouvy, číslo příslušné faktury nebo dodacího listu, popis vady Zařízení, požadavek na způsob vyřízení reklamace, kontaktní údaje Zákazníka. Zákazník požadované údaje odešle Společnosti emailem na info@asesgroup.cz
- Společnost si vyhrazuje právo vyzvat Zákazníka k pořízení a zaslání fotodokumentace dokladující reklamovanou vadu Zařízení.
- Zákazník nemá právo odstoupit od kupní smlouvy, ani požadovat dodání nového Zařízení, nemůže-li Zařízení vrátit ve stejném stavu, v jakém jej obdržel.
- Zákazník je povinen vytknout vadu Zařízení bez zbytečného odkladu poté, co měl možnost Zařízení prohlédnout a vadu zjistit.
- Odpovědnost Společnosti za vadu na Zařízení zaniká v případě, že Zákazník neoznámil vadu Společnosti ve lhůtě do sedmi dnů ode dne, kdy vadu na Zařízení zjistil, nebo zjistit mohl.
- Společnost poskytuje záruku na Zařízení po dobu jednoho roku v případě, že Zákazník není Spotřebitel a dvou let v případě, že Zákazník je Spotřebitel. Záruční doba běží od dodání Zařízení Zákazníkovi.
- Záruka se nevztahuje na mechanická poškození Zařízení ani na škody způsobené nesprávným užíváním Zařízení nebo jeho nesprávnou údržbou či nadměrným namáháním Zařízení, na závady vzniklé v důsledku havárie, živelných pohrom či vyšší moci.
- Vadou Zařízení není, pokud Zákazník uzavřel Smlouvu na Zařízení a následně zjistil, že Zařízení neodpovídá jeho požadavkům.
- Kupující je povinen Zařízení ve lhůtě do osmi let a 30 dní protokolárně předat Společnosti k ekologické likvidaci a to ve lhůtě, místě a čase sjednaném v kupní smlouvě, respektive v Aplikaci IoT. O vrácení Zařízení, respektive jeho demontáží Montážní firmou bude sepsán protokol, který bude obsahovat údaje o vráceném Zařízení a bude podepsán Společností a Zákazníkem v Aplikaci IoT. Zákazník bere na vědomí, že maximální garantovaná doba užívání Zařízení je osm let ode dne uvedení Zařízení do provozu, tj. po uplynutí této lhůty není možné garantovat funkčnost a bezpečnost Zařízení.
- Zákazník není oprávněn oproti pohledávkám Společnosti započíst jakékoli své splatné či nesplatné pohledávky vůči Společnosti, a to ani v případě, je-li existence takových pohledávek osvědčena pravomocným rozhodnutím soudu anebo Společnost takové pohledávky písemně uznala, jakož i není oprávněn převést jako postupitel svá práva a povinnosti ze Smlouvy nebo z její části jakékoli třetí osobě.
- Pokud Zákazník nesplní povinnost uvedenou v bodě ve stanovené lhůtě je povinen uhradit Společnosti smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každý den prodlení s vracením Zařízení a dále je Společnost oprávněna dle svého vlastního uvážení vstoupit do budovy, ve které je umístěno Zařízení, demontovat Zařízení a odebrat jej. Společnost je v tomto případě oprávněna uvést Zařízení do nefunkčního stavu na náklady Zákazníka.
- Zákazník výslovně s postupem uvedeným výše v bodě souhlasí a svým podpisem potvrzuje, že Společnost k výše uvedenému postupu v celém rozsahu zmocňuje. Zákazník si je také vědom své povinnosti předcházet škodám. 16. Nájemní smlouva
- Společnost umožní Zákazníkovi nerušené užívání Zařízení v souladu s podmínkami Smlouvy za předpokladu, že Zákazník včas uhradí nájemné a další dohodnuté platby dle Smlouvy a splní řádně a včas všechny své závazky a ujednání dle Smlouvy.
- Zákazník se zavazuje užívat Zařízení s péčí řádného hospodáře a pouze k povolenému užívání dále se zavazuje provádět běžnou údržbu Zařízení, udržovat jej na vlastní náklady, nevystavit Zařízení do kontaktu s jakýmikoliv škodlivými látkami. Budou-li v blízkosti Předmětu nájmu nebo na něm zjištěny nebezpečné materiály, pak Zákazník neprodleně, jakmile se to dozví, nebo o tom obdrží písemné vyrozumění, na své náklady takovéto nebezpečné materiály ze Zařízení odstraní.
- Společnost je oprávněna požadovat přístup k Zařízení za účelem kontroly, zda Zákazník užívá Zařízení řádně a Zákazník je povinen tuto kontrolu umožnit do 48 hodin od doručení žádosti, když v případě, že Zákazník tuto povinnost poruší, zavazuje se uhradit Společnosti smluvní pokutu ve výši 10.000,- Kč.
- Užívá-li Zákazník Zařízení i po skončení doby nájmu, nevzniká tím Zákazníkovi právo na automatické prodloužení doby nájmu ve smyslu ustanovení § 2230 odst. 1 Občanského zákoníku. Až do data vrácení Zařízení je Zákazník povinen platit Společnosti částku odpovídající původně sjednanému nájemnému. Nárok Společnosti na vrácení Zařízení tím zůstává nedotčen.
- V případě pochybností ohledně oprávnění osoby nebo spolupracovníka Zákazníka převzít Zařízení platí, že taková osoba je k převzetí Zařízení za Zákazníka plně oprávněna.
- Zákazník bere na vědomí, že nemá nárok na poskytnutí slevy z nájemného v případě, že dojde k omezení možnosti užívání Zařízení po dobu kratší než 10 dnů.
- Společnost může požadovat vrácení Zařízení i před skončením sjednané doby nájmu, pokud Zákazník užívá Zařízení v rozporu se smluveným účelem.
- Zákazník je povinen kdykoliv umožnit prohlídku a vstup do budovy, ve které se nachází Zařízení. Zákazník nebude mít právo z takovéhoto důvodu na žádnou slevu nebo snížení nájemného.
- Zákazník je povinen provozovat Zařízení v souladu s produktovým listem a zajistit, aby do Zařízení nebylo nedovoleně zasahováno nebo s ním manipulováno nad rámec jeho běžné obsluhy a provozu. Zákazník neodpovídá za opotřebení Zařízení způsobené jeho řádným užíváním. Dále je Zákazník povinen Zařízení hlídat, zvláště pak před krádeží, poškozením a zničením.
- Zákazník se zavazuje neprodleně písemně sdělit Společnosti, pokud dojde k nějakým změnám týkajícím se jeho plátcovství DPH.
- Zákazník se zavazuje dodržovat bezpečnostní a protipožární opatření dle platných právních předpisů.
- V případě prodlení Zákazníka s úhradou nájemného dle Smlouvou, je Zákazník povinen zaplatit Společnosti úrok z prodlení v zákonné výši. Zaplacením úroku z prodlení není dotčeno právo Společnosti na náhradu škody v plné výši ani jiná práva a nároky Společnosti dle Smlouvy nebo dle právních předpisů.
- Zákazník je povinen veškeré změny či úpravy Zařízení odstranit na vlastní náklady, riziko a odpovědnost před ukončením Smlouvy a zjednat nápravu jakékoli škody tím způsobené. Společnost je oprávněna kdykoli dovolit nebo výslovně přikázat Zákazníkovi, aby určité změny či úpravy v nebo na Zařízení ponechal, přičemž v takovém případě nemá Zákazník nárok na náhradu jakýchkoli nákladů vynaložených na provedení změn či úprav ani jakýchkoli souvisejících nákladů, ledaže se Zákazník se Společností dohodnou jinak.
- Zákazník má právo provést změnu či úpravu (včetně zhodnocení) Zařízení či jeho jinou úpravu jen s předchozím písemným souhlasem Společnosti a při jejich provádění se zavazuje postupovat v souladu s pokyny Společnosti a dále v souladu s veškerými právními předpisy a rozhodnutími příslušných správních orgánů. Pokud Nájemce nebude postupovat způsobem uvedeným v předchozí větě, je Pronajímatel oprávněn vzít svůj souhlas s provedením změn či úprav zpět a požadovat, aby Nájemce již provedené změny či úpravy Předmětu nájmu okamžitě odstranil.
- Nejpozději v den skončení nájmu je Zákazník povinen odevzdat Zařízení Společnosti ve stavu, v jakém jej převzal s přihlédnutím k běžnému opotřebení (beze zbytků jakýchkoliv materiálů nebo odpadů), a to na základě předávacího protokolu.
- Zákazník souhlasí, že v případě ukončení Smlouvy a pro případ, že Zákazník nevrátí Zařízení Společnosti, respektive neumožní jeho demontáž Montážní firmou, zavazuje se Zákazník uhradit bezdůvodné obohacení- neoprávněný majetkový prospěch odpovídající kupní ceně namontovaného Zařízení.
- Zákazník se vzdává nároku na uplatnění případného předkupního práva k Zařízení, či jeho části, jakož i nároku na jakákoli jiná práva, zejména užívací práva, k Zařízení či jeho části, vyjma práva užívat Zařízení na základě a po dobu účinnosti Smlouvy.
- Zákazník je povinen oznámit Společnosti případnou poruchu pronajatého zařízení. Zákazník odpovídá za škody vzniklé na Zařízení, které způsobil sám. Zákazník se zavazuje každou škodu, za níž podle předchozí věty odpovídá, neprodleně odstranit na své vlastní náklady, riziko a odpovědnost. Společnost je oprávněna, ne však povinna, nechat provést odstranění takových škod na náklady Zákazníka, je-li tento v prodlení s jejich odstraněním déle než 5 dní po doručení písemného upozornění Zákazníkovi.
- Zákazník se zavazuje odškodnit Společnost za jakoukoli újmu a náklady (zejména, nikoli však výlučně, za jakékoli sankce, pokuty, administrativní náklady, náklady na vedení správních a jiných řízení, náklady na právní zastoupení či náklady na obstarání důkazů, stanovisek, vyjádření apod.), které Společnosti vzniknou nebo mu budou uloženy v důsledku nebo v souvislosti s činností Zákazníka na Zařízení.
- Zákazník se zavazuje v případě poruchy umožnit osobám pověřeným Společností přístup do prostor, kde je Zařízení, a poskytnout jim veškeré informace vztahující se k závadě Zařízení, včetně konfiguračních souborů a diagnostických výstupů pro účely diagnostiky závad programového či softwarového vybavení. Zákazník je povinen uhradit náklady na opravy vyvolané prokazatelně neodbornou obsluhou.
- Po dobu platnosti Smlouvy je Zákazník povinen zřídit Pojištění. Zákazník je povinen Společnosti prokázat uzavření platného a účinného Pojištění, kdykoliv o to Společnost požádá. V případě prodlení Zákazníka se zajištěním Pojištění či předložením dokladu prokazujícího platnost a účinnost Pojištění, je Společnost oprávněna Pojištění zajistit na náklady Zákazníka.
- Zákazník je povinen Zařízení k poslednímu dni doby nájmu protokolárně vrátit ve stejném technickém stavu (kromě přiměřeného opotřebení) a ve lhůtě, místě a čase sjednaném v nájemní smlouvě, respektive v Aplikaci IoT.
- Zákazník je oprávněn Zařízení dát do podnájmu nebo jej jiným způsobem přenechat do užívání třetím osobám pouze na základě předchozího písemného souhlasu Společnosti.
- Nesplní-li Zákazník svoji povinnost vrátit zařízení Společnosti ve stanovené lhůtě je Zákazník povinen uhradit Společnosti smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každý den prodlení s vrácením Zařízení a dále, je Společnost oprávněna, dle svého vlastního uvážení vstoupit do budovy, ve které je umístěno Zařízení, demontovat a odebrat Zařízení, uvést Zařízení do nefunkčního stavu na náklady Zákazníka.
- Zákazník výslovně s postupem uvedeným v bodě souhlasí a svým podpisem potvrzuje, že Společnost k výše uvedenému postupu v celém rozsahu zmocňuje. Zákazník si je také vědom své povinnosti předcházet škodám.
- Zákazník není oprávněn převést jako postupitel svá práva a povinnosti z nájemní smlouvy nebo z její části jakékoli třetí osobě, jakož i není oprávněn vůči Společnosti jakkoli uplatnit zadržovací právo.
- Zákazník bere na vědomí, že se vylučují použití ustanovení § 2223 a § 2314 Občanského zákoníku.
- Zákazník se zavazuje neuskutečnit a nenabízet jakékoli postoupení, podnájem, či převod nájmu ze strany Zákazníka bez předchozího písemného souhlasu Společnosti pro každý jednotlivý případ. V každém případě postoupení, převodu nebo podnájmu Zákazníkem není Zákazník zproštěn jakýchkoliv svých závazků podle Smlouvy.
- Společnost má právo kdykoli postoupit nebo převést třetí straně práva a závazky vyplývající ze Smlouvy, ať již vcelku nebo zčásti. Zákazník není oprávněn započíst proti nájemnému nebo jakýmkoliv dalším platbám podle Smlouvy žádné své pohledávky vůči Společnosti a není oprávněn svou pohledávku za Společností vyplývající ze Smlouvy postoupit nebo ji zajistit zástavním právem. Zájemce není oprávněn jednostranně započítávat žádné své pohledávky na jakékoli pohledávky Společnosti ze Smlouvy.
- Zařízení je pronajímán bez obsluhujícího personálu. Je-li v jednotlivém případě nezbytné předvedení nebo instruktáž ohledně používání Zařízení, Společnost zajistí předvedení Zařízení či zaškolení ohledně používání Zařízení vlastním personálem. Náklady s tím spojené nese Zákazník.
- Zákazník je povinen se řídit pečlivě a důkladně produktovým manuálem Společnosti a udržovat Zařízení v řádném a funkčním stavu.
- Společnost je oprávněn po předchozím upozornění Zákazníka provést kontrolu Zařízení za účelem ověření, zda Zákazník užívá Zařízení v souladu s těmito VOP, produktovým manuálem a pokyny Společnosti.
- Od okamžiku předání Zařízení přechází na Zákazníka odpovědnost za škodu. Za poškození, ztrátu a poškození, jakož i za opotřebení přesahující obvyklou či smluvně sjednanou míru, nese Zákazník plnou odpovědnost. Nese-li Zákazník odpovědnost na základě ustanovení tohoto článku, je povinen vrátit Společnosti Zařízení a nahradit ji náklady, jež musí být vynaloženy na odbornou opravu Zařízení, přičemž tato částka bude stanovena na základě posouzení Společnosti. Není-li oprava možná nebo je-li možná pouze s vynaložením neúměrně vysokých nákladů, je Zákazník povinen nést náklady, jež jsou nezbytné, aby byla opatřena rovnocenná náhrada za Zařízení, případně může Společnost rozhodnout o možnosti odprodeje poškozeného Zařízení Zákazníkovi dle podmínek stanovených Společností.
- Společnost nenese jakoukoli odpovědnost za následky způsobené užíváním Zařízení, a to i v případě, pokud v jejich důsledku dojde k usmrcení, úrazu nebo ke škodě na zdraví.
- Zákazník po dobu trvání Smlouvy zprošťuje Společnost jakýchkoli nároků třetích osob vyplývajících z porušení povinnosti bezpečnosti provozu nebo z jiného právního důvodu ohledně Zařízení.
17. Závěrečná ustanovení
- Práva a povinnosti Smlouvou nebo těmito VOP neupravené se řídí právem České republiky, zejména Občanským zákoníkem. Všechny spory vznikající ze Smlouvy nebo v souvislosti s ní budou rozhodovány soudy České republiky, není-li právními předpisy stanovena pravomoc soudů jiného státu, kterou nelze smluvně vyloučit.
- V případě, že dojde mezi Smluvními stranami ke vzniku spotřebitelského sporu ze Smlouvy, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může Spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce Ústřední inspektorát – oddělení ADR Štěpánská 15 120 00 Praha 2, e-mail: adr@coi.cz, internetové stránky: adr.coi.cz.
- Pokud některé ustanovení Smlouvy nebo těchto VOP je nebo se stane neplatným, zůstanou ostatní ustanovení Smlouvy nebo těchto VOP platná a smluvní strany nahradí takové neplatné ustanovení do 14 (čtrnácti) dnů od doručení výzvy některé Smluvní strany druhé smluvní straně jiným vhodným ustanovením, které bude co nejvíce odpovídat původnímu záměru smluvních stran.
- Společnost a Zákazník se zavazují do 14 (čtrnácti) dnů od doručení výzvy jedné strany druhé straně podepsat jakékoliv další dokumenty, popř. učinit jiná jednání, která jsou potřebná pro naplnění účelu Smlouvy a jejích jednotlivých ustanovení.
- Smluvní strany na sebe přebírají nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 Občanského zákoníku a vylučují uplatnění ustanovení § 1765 odst. 1 a § 1766 Občanského zákoníku na Smluvní vztah.
- Společnost si vyhrazuje právo provádět změny těchto VOP. Změnou VOP není dotčen závazkový vztah, který vznikl v době platnosti předchozí verze VOP.